• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Detta hör inte specifikt till löneutmätning men eftersom jag har det så skriver jag här. Blev så förvånad.

En mindre låneaktör har avslutat kraven på betalning på nästan 10k. Har dom gett upp eller?

Med tanke på min totala skuld över 1miljon så är dom typ "sist i kön". Då jag har 2 stora banker som tar nästan all utmätning per månad.

"Den sökande har återkallat sitt krav, vi har den XX avskrivit målet att betala, vilket betyder att handläggningen inte kommer fortsätta " står det.
Var det ett betalningsföreläggande?
Nej dom brukar inte ge upp, dom kan ha återkallar för att underlätta försäljning av skulden tex
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Det verkar ju bra då kan väl de inte komma tillbaks.
Hur vet du ordningen på hur de får betalt.
Har du sökt skuldsanering?
Dom kan skicka in på nytt när helst man önskar.
Enskilda mål får betalt i förhållande till storlek på målen.
 

Rosé

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
199
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Detta hör inte specifikt till löneutmätning men eftersom jag har det så skriver jag här. Blev så förvånad.

En mindre låneaktör har avslutat kraven på betalning på nästan 10k. Har dom gett upp eller?

Med tanke på min totala skuld över 1miljon så är dom typ "sist i kön". Då jag har 2 stora banker som tar nästan all utmätning per månad.

"Den sökande har återkallat sitt krav, vi har den XX avskrivit målet att betala, vilket betyder att handläggningen inte kommer fortsätta " står det.
Haha gett upp!?
7-8 av mina borgenärer som drog tillbaka sina krav från kfm då de fick nästan ingenting och det kostar säkert att ha skulder för indrivning hos kf. Eller som du säger har de gett upp och vill sälja vidare skulden. Men att du skulle slippa skulden finns inte på kartan.
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
346
Poäng
477
Nyfiken på vad det rör sig om för kostnader för inkassobolagen för indrivning genom Kfm
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Det verkar ju bra då kan väl de inte komma tillbaks.
Hur vet du ordningen på hur de får betalt.
Har du sökt skuldsanering?
Var det ett betalningsföreläggande?
Nej dom brukar inte ge upp, dom kan ha återkallar för att underlätta försäljning av skulden tex

Gunma : joo jag har sökt för 2:a ggn men nyligt. Alla mina skulder har redan inkommit så har utmätning nu.

Lasseman: okeej. Jo precis under föreläggande.Man lär sig nått nytt varje dag. Det var iaf "Zolva" som avslutat kravet och avslutat målet.
 

VerklighetenKomifattmig

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
25 Maj 2022
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
9
Poäng
41
@Lasseman
Jag har förstått att man gärna använder sig av termen, "indikationer" i sammanhang då en förrättning kan bli aktuell, och/eller en djupare granskning av person. Min fråga blir då! Hur blommar en indikation upp? Kollar KF sociala medier ex? Eller hur dyker en indikation upp hos er, hur föds den, kan du ge några exempel? Mvh
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 791
Mottagna reaktioner
1 772
Poäng
1 277
@Lasseman
Jag har förstått att man gärna använder sig av termen, "indikationer" i sammanhang då en förrättning kan bli aktuell, och/eller en djupare granskning av person. Min fråga blir då! Hur blommar en indikation upp? Kollar KF sociala medier ex? Eller hur dyker en indikation upp hos er, hur föds den, kan du ge några exempel? Mvh
Om någon betalar till en båtklubb torde personen äga en båt. Samma med båtsläp. Två enkla exempel.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp